Informatie

faq

Dit zijn de veelgestelde vragen

Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekte.

Heb ik corona, wat moet ik doen? De corona-vragentest geeft u op een makkelijke manier informatie en advies over corona. De test is gemaakt door het Nederlands Huisartsen Genootschap, de wetenschappelijke vereniging van huisartsen in Nederland. Start vragentest-corona

Voor het opvragen van uitslagen, kunt u elke werkdag contact opnemen met de assistente. 

Omdat in de vroege ochtend de afspraken voor de spreekuren en huisbezoeken gemaakt worden, vragen wij u te bellen na 10.00 uur.

U kunt na 10.00 uur bellen voor het opvragen van uitslagen.
Dr. Bouma & Dr. Bouma – van der Ploeg tel: 0413-363050
Dr. Poucki & Dr. Rutten tel: 0413-365544 & tel: 0413-363150

Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts. Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten van uw huisarts veilig in MijnGezondheid.net.

Via de berichten module (eConsult) kunt u medische, niet-spoedeisende, vragen direct aan ons stellen. U kunt ter ondersteuning van uw vraag een bijlage of foto meesturen. U ontvangt binnen 2 werkdagen een antwoord en krijgt een melding zodra het antwoord gegeven is.

Let op! Voor spoedvragen belt u altijd de praktijk of de huisartsenpost.

Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)

– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)

– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)

– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)

– Overgevoeligheden en bijzonderheden

– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

Met MijnGezondheid.net regelt u online uw gezondheidszaken bij uw huisarts. 

– online een afspraak maken met uw huisarts.

– medicijnen bestellen.

– inzage medisch dossier.

– online vragen stellen.

Een Consult Voorbereidende Vragenlijst (CVV) is een vragenlijst die uw arts, praktijkondersteuner of assistent u digitaal kan toe sturen als voorbereiding op het consult. U kunt deze vragenlijst zelf thuis invullen via MijnGezondheid.net (patiëntenportaal) en MedGemak (app). Op deze manier kunt de vragen beantwoorden op een moment dat het u goed uitkomt. Wanneer u de vragenlijst ter voorbereiding van een consult invult, bent uzelf beter voorbereid op het consult. De zorgverlener heeft hierdoor meer tijd om het gesprek aan te gaan op basis van de antwoorden die u al door heeft gegeven.

MAITA is onze digitale assistente die de telefoon aan neemt en een aantal voorbereidende vragen stelt. Zo vraagt de MAITA voor wie u belt, wat uw leeftijd is, wat uw geslacht is en u waar u het BSN-nummer kan vinden. Vervolgens worden de vragen gesteld om een veilige wachtrij te creëren. Bij spoed wordt direct naar de spoedlijn doorverbonden. Als er geen sprake is van spoed worden de gezondheidsklacht, hulpvraag en het BSN-nummer uitgevraagd.