Beste patiënt,
Op dit moment is het al erg warm en voor morgen is er zelfs code rood afgegeven vanwege de hitte. Dat betekent dat de temperaturen extreem kunnen oplopen en dat dit gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.
Ook in ons pand merken wij dat de airco’s moeite hebben om het voldoende koel te houden, met name in de wachtruimte. Ondanks dat er voor iedereen water klaarstaat, willen wij u vragen om goed na te denken of het veilig en noodzakelijk is om naar de praktijk te komen.
Heeft u een afspraak gepland staan?
In veel gevallen kunnen we deze omzetten naar een telefonisch consult. Mocht het dan toch nodig zijn om u lichamelijk te onderzoeken, dan kunnen we altijd alsnog een afspraak in de praktijk maken.
Wij vragen u daarnaast om extra goed op uzelf en op anderen te letten. De volgende adviezen helpen om de hitte goed door te komen:
Adviezen bij hitte (RIVM):
- Drink voldoende water, ook als u geen dorst heeft
- Houd uzelf koel (zoek de schaduw op, gebruik een ventilator of koele douche)
- Vermijd zware inspanning op het heetst van de dag (tussen 12.00 en 18.00 uur)
- Draag luchtige, lichte kleding
- Houd uw woning zo koel mogelijk (ramen dicht overdag, ’s avonds luchten)
- Let extra op kwetsbare mensen zoals ouderen, jonge kinderen en mensen met een chronische aandoening
- Laat niemand achter in een afgesloten auto
Twijfelt u over uw klachten of situatie? Neem gerust telefonisch contact met ons op — wij denken graag met u mee.
Samen zorgen we goed voor elkaar, juist op deze warme dagen.
Met vriendelijke groet,
Het team van Het Medisch Huis