Wij willen dat iedereen zich prettig en veilig voelt in onze praktijk. Daarom hanteren wij de volgende huisregels:
Respect en gedrag
– Wij behandelen iedereen met respect, ongeacht afkomst, geloof of geslacht.Wij verwachten dit ook van onze patiënten.
– Geef elkaar voldoende ruimte met oog op privacy.
– Ruim uw afval netjes op in de praktijk.
Ongewenst gedrag
– Agressie, seksuele intimidatie en discriminatie worden niet geaccepteerd.
– Lichamelijk, geestelijk en verbaal geweld zoals uitschelden, bedreigen, vernederen, pesten, slaan, schoppen en het kapot maken van eigendommen is verboden.
Privacy
– Medewerkers gaan vertrouwelijk om met uw gegevens. Medische informatie wordt niet gedeeld met derden (ouder dan 16 jaar) zonder uw expliciete toestemming. Hiervoor kunt u een toestemmingsformulier invullen bij de balie.
– U mag uw telefoon gebruiken, maar houd rekening met het volume.
– Tijdens een gesprek met een zorgverlener telefoneert u niet.
– Foto’s, video’s of geluidsopnames mogen alleen worden gemaakt met toestemming van onze medewerkers en andere betrokkenen.
Bij overtreding van de regels
– Waarschuwing: Bij de eerste overtreding krijgt u een mondelinge of schriftelijke waarschuwing.
– Verwijdering: Bij herhaling of ernstig gedrag wordt u verzocht de praktijk direct te verlaten. Bij bedreigend gedrag kan de politie worden ingeschakeld.
– Verbod: In ernstige gevallen kan u de toegang tot de praktijk worden ontzegd. Dit wordt mondeling toegelicht.
– Klacht: Indien u vindt dat de regels onterecht zijn toegepast, kunt u een klacht indienen bij de praktijkmanager. Deze wordt behandeld volgens onze klachtenprocedure.
Klachtenregeling
Bij Huisartsen Het Medisch Huis doen wij ons uiterste best om u goede en respectvolle zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Wij vinden het belangrijk dat u uw ervaring met ons kunt delen, zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing en onze zorg kunnen verbeteren.
Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt op twee manieren een klacht indienen:
1. Via het klachtenformulier bij de praktijk
Op onze website vindt u een digitaal klachtenformulier. U kunt dit invullen en versturen, of een papieren versie ophalen bij de balie. Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld door de praktijkmanager of een aangewezen medewerker. U ontvangt binnen 10 werkdagen een reactie.
Ga naar: Klachtenformulier
2. Via de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg)
Als u er met ons niet uitkomt, kunt u uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de SKGE. Deze helpt u bij het vinden van een oplossing. Indien nodig kunt u de klacht laten beoordelen door de geschillencommissie van de SKGE.
Meer informatie vindt u op: Skge.nl