Huisartsen praktijk Het Medisch Huis:
Welkom bij onze huisartsenpraktijk! We hebben op dit moment ruimte voor nieuwe patiënten en verwelkomen je graag in onze praktijk. Wij staan voor toegankelijke, persoonlijke en deskundige zorg, dichtbij huis en met aandacht voor jouw gezondheid.
Wil je je inschrijven? Vul dan het inschrijfformulier in. Na ontvangst nemen we contact met je op om de inschrijving te bevestigen.
Wil je je inschrijving beëindigen? Geef dan toestemming om jouw dossier te verzenden naar je nieuwe huisarts:
Download hier de akkoordverklaring verzending medisch dossier
Lees hier de veel gestelde vragen over het inschrijven
Inschrijfformulier
Veel gestelde vragen over inschrijven
Kan ik mij inschrijven bij een huisarts buiten mijn woonplaats?
In principe mag je zelf een huisarts kiezen, wij mogen als praktijk je weigeren als je te ver weg woont. De richtlijn is dat de huisarts binnen 15 minuten bereikbaar moet zijn in geval van spoed.
Woon je meer dan 15 minuten vanaf onze praktijk, neem dan contact met ons op om te kijken of wij iets voor je kunnen betekenen. Het kan zijn dat we je als passant kunnen zien, bijvoorbeeld in het geval dat je regelmatig in de buurt bent vanwege werk.
Wat moet ik doen als ik dringend hulp nodig heb, maar net ben ingeschreven?
Wij hebben even tijd nodig om je inschrijving te controleren en te verwerken. Ook hebben we het dossier van je vorige huisarts nodig. Wanneer je dringend hulp nodig hebt adviseren we je telefonisch contact met ons op te nemen. In spoedgevallen buiten kantooruren kun je terecht bij de huisartsenpost.
Hoe werkt het met mijn herhaalmedicatie bij een nieuwe huisarts?
Bij inschrijving wordt je medisch dossier opgevraagd bij je vorige huisarts. Hierin staat ook je medicatiehistorie. Totdat dit dossier is overgedragen, kun je eventueel een medicatieoverzicht opvragen bij je apotheek.
Hoe wordt mijn medisch dossier overgedragen?
Wanneer wij je inschrijven als patiënt in onze praktijk, vragen wij elektronisch jouw dossier op bij je vorige huisarts. Jouw oude huisarts stuurt het dossier digitaal naar ons zodra jij akkoord hebt gegeven aan hen.
Wat als ik tijdelijk huisartsenzorg nodig heb, bijvoorbeeld tijdens vakantie?
Wanneer je in onze regio verblijft kun je bij ons als passant terecht voor zorg. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven.
Ik woon in een zorginstelling. Hoe werkt inschrijving dan?
Inschrijving verloopt in overleg met de instelling. Neem contact met ons op, of vraag of de instelling contact met ons op wil namen. Wij bekijken dan hoe we je het beste kunnen helpen
Hoe werkt inschrijving voor statushouders of mensen zonder BSN?
Zodra er sprake is van een (tijdelijke) verblijfsvergunning en een eigen woning in de gemeente kunnen wij je inschrijven als patiënt. Wij hebben aanvullende gegevens nodig en vaak is er sprake van een speciale zorgverzekering.