De afspraak wordt gemaakt via MijnGezondheid.net
Nieuws
Let op: Praktijk woensdagmiddag 13 mei gesloten
In verband met het overlijden van een oud-collega is onze huisartsenpraktijk op woensdagmiddag 13 mei gesloten.
Wij zijn die middag uitsluitend bereikbaar voor spoedgevallen via onze telefoonlijn.
Wij danken u voor uw begrip.
Lift weer in gebruik
Beste patiënt,
Wij zijn blij u te kunnen informeren dat de lift in ons gebouw volledig is gerepareerd en weer in gebruik is genomen. U kunt vanaf vandaag weer gebruikmaken van de lift zoals u gewend bent.
Wij danken u hartelijk voor uw geduld en begrip tijdens de periode van het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Medewerkers Huisartsen Het Medisch Huis
Defect Lift
Beste patiënten,
Wij willen u laten weten dat de lift in onze praktijk momenteel defect is en tijdelijk niet beschikbaar. We zijn druk bezig met het zoeken naar een snelle oplossing, zodat de lift zo snel mogelijk weer in gebruik kan worden genomen.
Als u een afspraak heeft en afhankelijk bent van de lift, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen, telefonisch of via MGN. We zullen dan een spreekkamer op de begane grond voor u reserveren, zodat u zonder problemen geholpen kunt worden.
Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld en begrip. We houden u op de hoogte van de situatie.
Met vriendelijke groet,
Huisartsen Het Medisch Huis
Bevolkingsonderzoek borstkanker Veghel
Eind oktober gaat het bevolkingsonderzoek borstkanker in Veghel van start. Alle vrouwen van 50 tot en met 75 jaar met de postcodes 5461 AA t/m 5467 ZZ worden uitgenodigd. Zij worden persoonlijk voor het onderzoek uitgenodigd.
Het onderzoek wordt uitgevoerd in het onderzoekscentrum op het parkeerterrein bij sporthal 'de Bunders', De Bunders 1 5467JZ Veghel.
Voorlopig is het niet mogelijk om vrouwen elke 2 jaar uit te nodigen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Dit komt onder meer door een tekort aan personeel. Daarom is besloten de periode tussen twee uitnodigingen tijdelijk te verlengen naar maximaal 3 jaar.
Voor meer informatie over het bevolkingsonderzoek kunt u terecht bij de ketenpartnerlijn. Deze is op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur telefonisch bereikbaar op 088 - 00 01 331
Kijk voor meer informatie ook op bevolkingsonderzoeknederland.nl
NHG GEACCREDITEERDE PRAKTIJK
Onze praktijk heeft in november 2021 opnieuw het keurmerk 'Geaccrediteerde Praktijk' van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) gekregen.
Callback functie telefooncentrale

Call Back systeem op de telefoon:
We hopen dat we de drukte op de telefoonlijn met lange wachttijden beter aan kunnen nu er een “Call back”systeem op de telefoon is geinstalleerd.
Als u het bandje afluistert hoort u welke knop u moet indrukken om teruggebeld te worden en op welke tijd dat zal zijn.
Het betekent voor u duidelijkheid wanneer u een telefoontje krijgt en dat u niet meer hoeft te wachten aan de lijn.
De assistente weet van te voren niet welke patient ze terug gaan bellen en zien ook geen telefoonnummer, dit wordt via een centrale geregeld.
We merken dat er steeds meer mensen van deze mogelijkheid gebruik maken!
Telefonische drukte en bereikbaarheid van de praktijk

In verband met de coronacrisis staan de spreekuren sneller vol en kan de wachttijd aan de telefoon langer zijn. Hiervoor vragen wij uw begrip. We doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. De assistente vraagt naar de reden waarom u belt, om de zorgvraag duidelijk te krijgen en de ernst van uw klachten in te schatten.
Wij blijven als huisartsenpraktijk altijd bereikbaar voor de reguliere zorg.
Wij willen u vragen om de herhaalmedicatie zoveel mogelijk aan te vragen via de receptenlijn, de website, per email of via de receptenbrievenbus, deze vindt u beneden bij de ingang van het Medisch Huis.
Indien u kiest om telefonisch uw herhaalreceptuur te bestellen verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van de receptenlijn en niet de algemene praktijklijn te bellen. Dit omdat dit onze telefonische bereikbaarheid beperkt. Via de receptenlijn van de praktijk: 0413 – 377 911
CallBack functie sinds november 2021:
Call Back systeem op de telefoon:
We hopen dat we de drukte op de telefoonlijn met lange wachttijden beter aan kunnen nu er een “Call back”systeem op de telefoon is geinstalleerd.
Als u het bandje afluistert hoort u welke knop u moet indrukken om teruggebeld te worden en op welke tijd dat is.
Het betekent voor u duidelijkheid wanneer u een telefoontje krijgt en dat u niet meer hoeft te wachten aan de lijn. De assistente weet niet welke patient hij/zij aan de
telefoon gaat krijgen met deze call-back functie.
We merken dat er steeds meer mensen van deze mogelijkheid gebruik maken!
Mijn gezondheid.net
Regel uw zorg wanneer het u uitkomt met MijnGezondheid!
Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?
Steunpunt Corona-zorg

Bij het Steunpunt Coronazorgen vind je informatie over hoe je met je gevoelens en zorgen om kan gaan. Waar nodig krijg je doorverwijzingen voor hulp.
De (wisselende) maatregelen om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen, raken ons allemaal. Voor de één hebben de maatregelen grote gevolgen in het dagelijks leven, de ander raakt het minder. Klik op onderstaande link om naar de internetsite: steunpunt coronazorgen te gaan.
De nieuwe donorwet vanaf 1 juli 2020
De donorwet (actieve donorregistratie)
Sinds 1 juli 2020 geldt de nieuwe donorwet. Deze wet geldt voor iedereen van 18 jaar en ouder die ingeschreven staat in een Nederlandse gemeente. De overheid vraagt aan mensen om in het Donorregister in te vullen of zij wel of niet organen en weefsels aan een patiënt willen geven na hun overlijden
Bloedprikken en ophalen materialen Bernhoven voortaan alleen nog na digitale afspraak
Met ingang van 13 juli kunnen patiënten voor bloedafname bij een van de prikposten van Bernhoven alleen nog terecht na een digitale afspraak. Het ziekenhuis ziet met name in de ochtenduren en vooral in Uden en Oss een grote toeloop voor een bloedafname waardoor mensen lang op hun beurt moeten wachten. Zelf digitaal een afspraak inplannen moet dit wachten gaan verkorten, in goede banen leiden en ergernis voorkomen.
Nieuw telefoonnummer Huisartsenpost (HOV)
Huisartsenposten Oost-Brabant wijzigen de telefoonnummers vanaf 06 april.
Het nummer voor de regio's 's-Hertogenbosch, Zaltbommel, Uden en Oss is vanaf 06 april 2020:
088 - 876 5050
Adviezen van de huisartsen

Adviezen van de huisartsen:
- Kom NIET zonder afspraak naar het gezondheidscentrum! Neem eerst telefonisch contact op.
We ontvangen momenteel alleen mensen op afspraak. Er is geen inloopspreekuur.
- De doktersassistente vraagt aan de telefoon uw klachten uit en bepaalt de vervolgstappen.
- Wij vragen bij alle aandoeningen naar koorts, hoesten, verkoudheid en het corona-risico.
- Zorg dat u zich voorbereidt voordat u belt:
- Meet uw temperatuur, rectaal of in uw oor.
- Meet uw ademfrequentie. Dit doet u door te tellen hoe vaak u inademt, gedurende 1 minuut.
- Meet uw hartslag. Dit doet u door de polsslagen te tellen, gedurende 1 minuut.
- Indien u een bloeddrukmeter heeft: meet de bloeddruk.
- Indien u een saturatie/zuurstof meter heeft: meet het zuurstofgehalte.
Hierdoor kunnen we u sneller helpen aan de telefoon en een betere inschatting maken van uw situatie.
- Soms is het nodig om de patiënt even zelf aan de lijn te vragen, al is het maar 1 minuut bij zieke mensen. De assistente kan dan de ernst van uw situatie beter inschatten en u dus beter helpen.
- Als de doktersassistente aan de telefoon heeft besloten dat medische beoordeling noodzakelijk is, wordt u gezien op het aangepaste spreekuur. Hiervoor is een aparte ingang bij beide praktijken. U moet buiten wachten tot u binnen wordt gelaten. Tijdens dit spreekuur draagt de huisarts beschermende kleding.
- De spreekuren van de huisartsen worden aangepast, zodat ze meer tijd krijgen voor telefonische consulten en visites. We proberen zoveel mogelijk consulten telefonisch af te handelen.
Als laatste: blijf alstublieft beleefd naar onze doktersassistenten en beantwoord haar vragen netjes en kordaat. Ook als u ongerust bent en u langer moet wachten dan u van ons gewend bent. Wij huisartsen vertrouwen op onze doktersassistenten en vragen dat ook van u.
Rijbewijskeuringen
Bij Het Medisch Huis kunt u niet meer bij onze huisartsen terecht voor een rijbewijskeuring.
Receptenbrievenbus
Sinds maandag 24 september is er een speciale receptenbrievenbus beschikbaar voor het aanvragen van herhaalmedicatie.
Herhaalservice van de medicatie

Nieuwe privacyregeling
Privacyreglement van De huisartsenpraktijken in Het Medisch Huis
Algemeen
De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn, bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.