De afspraak wordt gemaakt via MijnGezondheid.net
Nieuws
DigiTaalhuis in het Medisch Huis

Moeite met taal of computers? Je bent niet alleen!
Vakantie huisartsen

Bekijk hier de vakanties van onze huisartsen
Mondkapje op verplicht bij bezoek aan huisartsenpraktijk

De huisartsen vragen u om voortaan een mondkapje te dragen als u naar de praktijk komt.
The doctor will ask you to wear a mouth mask when you come to the practice from now on.
NHG GEACCREDITEERDE PRAKTIJK
Onze praktijk heeft in november 2021 opnieuw het keurmerk 'Geaccrediteerde Praktijk' van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) gekregen.
Callback functie telefooncentrale

Call Back systeem op de telefoon:
We hopen dat we de drukte op de telefoonlijn met lange wachttijden beter aan kunnen nu er een “Call back”systeem op de telefoon is geinstalleerd.
Als u het bandje afluistert hoort u welke knop u moet indrukken om teruggebeld te worden en op welke tijd dat zal zijn.
Het betekent voor u duidelijkheid wanneer u een telefoontje krijgt en dat u niet meer hoeft te wachten aan de lijn.
De assistente weet van te voren niet welke patient ze terug gaan bellen en zien ook geen telefoonnummer, dit wordt via een centrale geregeld.
We merken dat er steeds meer mensen van deze mogelijkheid gebruik maken!
Toename Covid

Covid-19 toename:
De toenemende cijfers van patienten besmet met covid 19 merken wij ook weer in de praktijk.
Helaas krijgen we niet meer de labuitslagen van positieve covid patienten door van de GGD.
We zijn er dus niet automatisch van op de hoogte wie er besmet is en eventueel ook ziek.
Voorheen namen we contact op met deze mensen maar dat kan nu niet meer.
We gaan ervan uit dat een ieder die onze zorg nodig heeft, contact met ons opneemt.
We houden dagelijks in de gaten hoe de drukte in de praktijk toeneemt en springen hier op in
Met extra inzet als het nodig is en mogelijk is.
Net zoals we dat vanaf het begin van de Coronacrisis hebben gedaan.
Telefonische drukte en bereikbaarheid van de praktijk

In verband met de coronacrisis staan de spreekuren sneller vol en kan de wachttijd aan de telefoon langer zijn. Hiervoor vragen wij uw begrip. We doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. De assistente vraagt naar de reden waarom u belt, om de zorgvraag duidelijk te krijgen en de ernst van uw klachten in te schatten.
Wij blijven als huisartsenpraktijk altijd bereikbaar voor de reguliere zorg.
Wij willen u vragen om de herhaalmedicatie zoveel mogelijk aan te vragen via de receptenlijn, de website, per email of via de receptenbrievenbus, deze vindt u beneden bij de ingang van het Medisch Huis.
Indien u kiest om telefonisch uw herhaalreceptuur te bestellen verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van de receptenlijn en niet de algemene praktijklijn te bellen. Dit omdat dit onze telefonische bereikbaarheid beperkt. Via de receptenlijn van de praktijk: 0413 – 377 911
CallBack functie sinds november 2021:
Call Back systeem op de telefoon:
We hopen dat we de drukte op de telefoonlijn met lange wachttijden beter aan kunnen nu er een “Call back”systeem op de telefoon is geinstalleerd.
Als u het bandje afluistert hoort u welke knop u moet indrukken om teruggebeld te worden en op welke tijd dat is.
Het betekent voor u duidelijkheid wanneer u een telefoontje krijgt en dat u niet meer hoeft te wachten aan de lijn. De assistente weet niet welke patient hij/zij aan de
telefoon gaat krijgen met deze call-back functie.
We merken dat er steeds meer mensen van deze mogelijkheid gebruik maken!
Mijn gezondheid.net
Regel uw zorg wanneer het u uitkomt met MijnGezondheid!
Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?
Steunpunt Corona-zorg

Bij het Steunpunt Coronazorgen vind je informatie over hoe je met je gevoelens en zorgen om kan gaan. Waar nodig krijg je doorverwijzingen voor hulp.
De (wisselende) maatregelen om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen, raken ons allemaal. Voor de één hebben de maatregelen grote gevolgen in het dagelijks leven, de ander raakt het minder. Klik op onderstaande link om naar de internetsite: steunpunt coronazorgen te gaan.
De nieuwe donorwet vanaf 1 juli 2020
De donorwet (actieve donorregistratie)
Sinds 1 juli 2020 geldt de nieuwe donorwet. Deze wet geldt voor iedereen van 18 jaar en ouder die ingeschreven staat in een Nederlandse gemeente. De overheid vraagt aan mensen om in het Donorregister in te vullen of zij wel of niet organen en weefsels aan een patiënt willen geven na hun overlijden
Bloedprikken en ophalen materialen Bernhoven voortaan alleen nog na digitale afspraak
Met ingang van 13 juli kunnen patiënten voor bloedafname bij een van de prikposten van Bernhoven alleen nog terecht na een digitale afspraak. Het ziekenhuis ziet met name in de ochtenduren en vooral in Uden en Oss een grote toeloop voor een bloedafname waardoor mensen lang op hun beurt moeten wachten. Zelf digitaal een afspraak inplannen moet dit wachten gaan verkorten, in goede banen leiden en ergernis voorkomen.
Nieuw telefoonnummer Huisartsenpost (HOV)
Huisartsenposten Oost-Brabant wijzigen de telefoonnummers vanaf 06 april.
Het nummer voor de regio's 's-Hertogenbosch, Zaltbommel, Uden en Oss is vanaf 06 april 2020:
088 - 876 5050
Thuisblijven of bellen naar de huisarts?
Ik denk dat ik het nieuwe coronavirus heb. Wat moet ik doen?
Thuisblijven of bellen naar de huisarts?
Heb je verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius?
Blijf thuis, ziek uit en zorg dat je anderen niet besmet. Houd dus afstand tot andere mensen. Je hoeft de huisarts niet te bellen. Je klachten zijn mild.
Worden je klachten erger?
- Je hebt koorts (meer dan 38 graden Celsius) en je hoest of ademt moeilijk?
Dan moet je wel bellen met de huisarts of huisartsenpost. Neem bij ernstige klachten direct contact op.
Adviezen van de huisartsen

Adviezen van de huisartsen:
- Kom NIET zonder afspraak naar het gezondheidscentrum! Neem eerst telefonisch contact op.
We ontvangen momenteel alleen mensen op afspraak. Er is geen inloopspreekuur.
- De doktersassistente vraagt aan de telefoon uw klachten uit en bepaalt de vervolgstappen.
- Wij vragen bij alle aandoeningen naar koorts, hoesten, verkoudheid en het corona-risico.
- Zorg dat u zich voorbereidt voordat u belt:
- Meet uw temperatuur, rectaal of in uw oor.
- Meet uw ademfrequentie. Dit doet u door te tellen hoe vaak u inademt, gedurende 1 minuut.
- Meet uw hartslag. Dit doet u door de polsslagen te tellen, gedurende 1 minuut.
- Indien u een bloeddrukmeter heeft: meet de bloeddruk.
- Indien u een saturatie/zuurstof meter heeft: meet het zuurstofgehalte.
Hierdoor kunnen we u sneller helpen aan de telefoon en een betere inschatting maken van uw situatie.
- Soms is het nodig om de patiënt even zelf aan de lijn te vragen, al is het maar 1 minuut bij zieke mensen. De assistente kan dan de ernst van uw situatie beter inschatten en u dus beter helpen.
- Als de doktersassistente aan de telefoon heeft besloten dat medische beoordeling noodzakelijk is, wordt u gezien op het aangepaste spreekuur. Hiervoor is een aparte ingang bij beide praktijken. U moet buiten wachten tot u binnen wordt gelaten. Tijdens dit spreekuur draagt de huisarts beschermende kleding.
- De spreekuren van de huisartsen worden aangepast, zodat ze meer tijd krijgen voor telefonische consulten en visites. We proberen zoveel mogelijk consulten telefonisch af te handelen.
Als laatste: blijf alstublieft beleefd naar onze doktersassistenten en beantwoord haar vragen netjes en kordaat. Ook als u ongerust bent en u langer moet wachten dan u van ons gewend bent. Wij huisartsen vertrouwen op onze doktersassistenten en vragen dat ook van u.
Het Coronavirus

Coronavirus
Heeft u vragen over het Coronavirus? Lees dan meer informatie op:
thuisarts.nl de gezondheid-informatie site van de Nederlandse huisartsen
RIVM.nl Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu met alle laatste informatie over het Coronavirus
ggd hart voor Brabant GGD Hart van Brabant
Of bel met: 0800 - 1351, dit is het nummer van het RIVM.
Richtlijnen GGD neem contact op met uw huisarts als u klachten verergeren.
- bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts, indien deze klachten verergeren bel dan pas met uw huisarts.
Kom NIET naar de praktijk toe als u denkt dat u ziek bent door het coronavirus of er mee in contact bent geweest: u kunt dan weer andere mensen besmetten. Wij zorgen er dan voor dat u thuis onderzocht wordt.
Belangrijke informatie over het coronavirus in 5 talen; Turks, Arabisch, Tingrinya, Engels en Nederlands zie hiervoor onderstaande link:
Rijbewijskeuringen
Wanneer u patient bent bij Het Medisch Huis kunt u niet meer bij onze huisartsen terecht voor een rijbewijskeuring. Let op, dit is dus gewijzigd. Voorheen kon u bijvoorbeeld als patient van Dr. Bouma, bij Dr. Poucki op het spreekuur komen voor een rijbewijskeuring.
Als uw rijbewijs verlengd dient te worden, mag u contact opnemen met een huisarts uit een andere huisartsenpraktijk.
Onder overige informatie op deze website vindt u meer informatie over dit onderwerp.
Receptenbrievenbus
Sinds maandag 24 september is er een speciale receptenbrievenbus beschikbaar voor het aanvragen van herhaalmedicatie.
Herhaalservice van de medicatie

Nieuwe privacyregeling
Privacyreglement van De huisartsenpraktijken in Het Medisch Huis
Algemeen
De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn, bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.